Aku



presiden : lama tak nampak anta..(jelingan penuh makna)

aku : ala, ana bz..lagipun ana buat blakang tabir je..erm

presiden : mana boleh blakang tabir je, macam mana dakwah tarbiyah nak bergerak.(penuh makna)

aku :erm..

Inilah berlaku ketika aku pergi forum LL4G anjuran Journalism Club di main audi Iium. Aku bukan pe, aku rasa agak tak puas hati jugak. Acapkali orang mempersoalkan kelemahan seseorang tanpa selidik dulu. Aku bukan sengaja tak nak p. Tapi aku telampau sibuk..hu3.tapi apa pun aku cuba berlapang dada selepas itu..mungkin dia tak tahu kondisi aku...then, habis forum aku pergi jumpa Syahidan

aku : maaflah ana tak dapat g meeting hari tu, bz sangat..

s : takpe, anta sibuk.biasalah awal2 sem..(sambil senyum. Anta cuba sesuaikan diri dulu, lama-lama nanti boleh la.

Kini aku sedar pendekatan manusia adalah berbeza. Dan aku akui perlu 2 cara yang berbeza agar hati kita mudah tersentuh dan kita akan cuba perbaiki diri. Terima kasih buat kalian yang memahami dan yang kurang memahami aku terima kasih jugak..memberi aku semangat untuk lebih komited...

1 comments:

LuQMaN M.J said...

I'A kita cuba baiki diri kita. :)
kalau kita bntu agama ALLAH, I'A ALLAH akan bantu kita tnp kita sangka2 :)

Post a Comment