p\s: oh Umi

Kenapa aku tulis pasal Umi...banyak sebab tapi salah satunya sebab aku sangat sayang umi aku...

Aku dan umi memang macam kawan rapat.Kami banyak kongsi cerita. Dan yang aku paling suka pasal umi sebab umi sporting, garang dan banyak bagi nasihat kat aku.Aku ni antara anak yang manja jugak la...tak taw pasal apa, ni umi dan adik beradik aku cakap la..sebab sikit-sikit nak cari umi..ha3..lagi sebab aku cepat mengalir air mata...aku pun tak paham dengan diri aku..dah stop!!!bukan nak cite pasal diri aku pun..Aku banyak kongsi dengan umi hal family, study and also kaum hawa. Dan yang bestnya umi akan kuarkan nasihat atau statement yang buat aku pikir lama...nasihat penuh makna..

Teringat dulu aku cerita dekat umi pasal aku sape...umi tengah lipat kain hari tu.

aku : umi, bang cik nak cite ni..pasal 'tuuuuut', Panjang berjela-jela aku cite. Aku memang cerita dari a samapai z. memang takde skip satu memori pun...

umi : b.cik, umi is woman and i know woman's feelings..so u should not do that..and jangan bagi umi buat statement kena boleh kawin hanya lepas degree..he3

aku : alahai, i juz wanna xpress my feeling..takde kawin-kawin ni. kan bang cik nak ambik anak angkat nati..kalau tak kawin la..ha3

umi : baguslah kalau faham. belajar dulu k

aku : mestilah..penting kot study. aku then diam je..aku pikir s'thing

umi : umi kenal sangat anak umi, umi tahu b.cik dok cite semua ni pun..sebut perempuan ni sebut perempuan tu pun hati b.cik still suka dekat "tuuuut" kan????umi tahu la

aku : (hanya senyum)..ye kot..he3..1st love is amazing..b.cik lagi satu bukan apa, lepas dia bagi statement kat b.cik aritu b.cik macam bengong je tapi bila pikir balik..betul kot, lama lagi b.cik nk study n cukuplah ikrimah n najmy ade sekarang. dah best hidup ni..lagipun b.cik dah plan tuk future so nak grab satu persatu dulu..walaupun b.cik cuba elak pikir hal love tapi kadang dia kacau jugak..

umi : patutlah sampai nangis-nangis hari tu..he3..takpa, nanti kirim salam dekat ikrimah n najmy. juz umi nak pesan, suka seseorang yang suka kita jugak...

aku : yup...suka study tapi study tak suka kita..

berakhirlah satu slot perkongsian dengan umi...banyak slot lagi sebenarnya tapi cukuplah dulu stakat ini ~~
Tapi yang lawaknya ada 1 time tu, aku kongsi dengan umi. Aku kat uia n umi kat rumah..aku call umi....umi terus kata 'b.cik bagi no hp emak dia umi nak settle'...nak taw aku buatpe???aku terus end call..ho3..

Yang penting sekarang aku nak study dan aku doa moga Allah tidak uji aku dengan sesuatu yang membuat aku putus asa dan harapan...aku nak study dulu dan aku ada 4 tahun nak habiskan degree ni...lama kot tapi mesti best..dan aku nak baiki segala kekurangan yang ada pada diri aku..yang susahnya satu je, aku ni yang problemnya aku suka buat lawak..aku nak ubah tapi still tak boleh..tapi time serius aku serius la..=)

~ study = sukses~

0 comments:

Post a Comment